Entradas destacadas

ZUU: inédita cena con espectáculo en Barcelona

jueves, 25 de julio de 2013

Vilanova i la Geltrú s’alia amb la gamba per resituar-se com a referent gastronòmic

Vilanova i la Geltrú i Freixenet han posat en marxa una important campanya gastronòmica de promoció de la ‘Gamba de Vilanova’. Del 19 de juliol al 29 de setembre es duran a terme accions conjuntes per promocionar un dels productes més destacats i emblemàtics de la gastronomia vilanovina, i potenciar-ne les possibilitats: la gamba vermella.

Aquesta és una iniciativa que compta amb la complicitat de la Confraria de Pescadors vilanovina i dels establiments de restauració de la ciutat, amb l’objectiu que Vilanova i la Geltrú recuperi un paper de primer ordre en la gastronomia catalana. Per això s’han dissenyat un seguit d’activitats gastronòmiques i lúdiques, encaminades a oferir experiències úniques i diferenciades pels amants del productes de qualitat. La ‘Gamba de Vilanova’ compta amb una imatge pròpia i una notable campanya de difusió. Mai fins ara Vilanova i la Geltrú havia posat en marxa una campanya gastronòmica tan ambiciosa.


Entre les accions previstes hi ha els tastos a peu de barca, en els que es podrà degustar l’exquisida gamba marinada amb una copa del cava de gamma alta de Freixenet D.S. mentre un pescador desvetlla tots els secrets sobre la captura d’aquest crustaci. 

La campanya inclou unes Jornades Gastronòmiques amb la gamba vilanovina i el cava D.S. de Freixenet com a protagonistes. Les jornades s’inicien avui divendres i s’allargan fins a finals de setembre, amb un total de 28 restaurants que participen incloent a la seva carta propostes de plats elaborats amb gamba de Vilanova: all cremat amb gambes; caldereta de gambes amb arròs caldós; amanida de gamba i cogombre amb salsa de iogurt, menta i llima, o rap amb escuma de Freixenet DS amb gamba, són només alguns exemples.

La Campanya Gastronòmica de la Gamba de Vilanova busca sumar sinèrgies entre la Confraria de Pescadors de Vilanova, els restaurants de la ciutat i l'Ajuntament local, que han escollit el cava Freixenet per a maridar amb les diferents receptes. En el marc d’accions encaminades a obrir Vilanova i la Geltrú al mar que impulsa el govern municipal vilanoví s'ha dissenyat un conjunt d’actuacions per promocionar els productes pesquers del port vilanoví, el tercer port pesquer més important de Catalunya i, més concretament, les excelses gambes vermelles de Vilanova. Es busca identitat gastronòmica singular i resituar Vilanova i la Geltrú com a una destinació culinària de primer nivell. Es pretén tornar a atraure gastrònoms a la recerca d’experiències úniques.

"Volem tornar a posar Vilanova al mapa gastronòmic", ha afirmat Gerard Figueras, regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. La campanya, que vol tenir continuïtat en el temps amb diversos actes, s'ha concebut amb la voluntat de donar difusió a la capital de la comarca del Garraf a través de destacades accions publicitàries i de relacions públiques. 

El director de Comunicació de Freixenet, Pere Bonet, ha destacat la col·laboració pública i privada en aquest ambiciós i “il·lusionant” projecte que “vol obrir Vilanova al mar a través de la gastronomia de la gamba”, i resituar la ciutat com a un destacat referent gastronòmic al país. Segons Bonet, es busca atraure enogastrònoms més enllà de la pròpia àrea d’influència de Vilanova i la Geltrú, tant de Barcelona i la seva àrea metropolitana com de la Catalunya central i l’Eix Diagonal. Bonet ha afegit també que “estem encantats de col·laborar” i ha destacat també el maridatge entre el cava D.S., “un cava que fem molt acuradament i que per nosaltres té un punt de sentimentalisme ja que és el nostre reserva de la família”, i la gamba de Vilanova. Bonet s’ha mostrat convençut que la campanya serà “tot un èxit”. 

Per la seva banda el president de la Confraria de Pescadors de Vilanova, Miquel Illa, ha reconegut que els fa “molta il·lusió” aquest projecte de promoció amb un dels productes “més emblemàtics” de la Llotja de Vilanova, i espera que aquesta campanya sigui el punt de partida de futures altres promocions gastronòmiques d’espècies pesqueres del port de la capital del Garraf.


No hay comentarios :

Publicar un comentario